Handelsvilkår

Betaling og sikkerhed

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Indtil da er pengene kun reserveret på din konto. 

Fortrydelsesret

De 3 vigtigste punkter for dig som kunde i den nye forbrugerlov af 13. juni 2014

1. Returforsendelse v. fortrydelsesret

  • Tidligere havde webbutikken ansvaret for forsendelse på en returvare, når kunden fortrød sit køb.
  • Iflg. Ny lov: Er det kunden der bærer ansvaret hvis; pakken går i stykker, forsvinder eller andet, og hæfter således for varen indtil den er os i hænderne.

2. Fortrydelsesret 1

  • Tidligere ophørte din fortrydelsesret, hvis du tog din vare i brug.
  • Iflg. Ny lov: har du som kunde stadig 14 dages fortrydelsesret, selvom varen er taget i brug. Dog forbeholder vi os retten til at fratrække et returbeløb, svarende til varens forringelse efter ibrugtagelse. Se også afsnit om fortrydelsesret.

3. Fortrydelsesret 2

  • Tidligere kunne du benytte din fortrydelsesret, ved ikke at afhente din varer på posthuset eller blot sende varen retur.
  • Iflg. Ny lov: skal du som kunde kontakte os inden returnering og informere om din fortrydelse inden du sender varen retur.

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Inden for de første 14 dage efter modtagelsen af en vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis, kan du fortryde købet.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via denne fortrydelsesformular.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelsele.

Betalingen for varen returneres af EL-Grossisten via bankoverførsel inden for 7 arbejdsdage fra vi har modtaget varen. Det er derfor vigtigt at påføre reg. og kontonummer på vedlagte returvareskema.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du har spørgsmål i forbindelse med returnering af varen er du velkommen til at kontakte os.

Ovenstående gælder kun fejlfrie varer, som ikke har været monteret, og som leveres retur i original emballage.

Vedlæg udfyldt returvareskema, hvor det oplyses at du ønsker at gøre brug af returretten.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes/indleveres til nedenstående adresse:
EL-Grossisten
Stenbro Allé 13
6650 Brørup

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Husk at vedlægge kopi af faktura, samt udfyldt returvareskema.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Der er ingen returret ved B2B salg. 

Reklamation og garanti

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Der ydes 2 års reklamations ret efter den til en hver tid gældende lovgivning, på alle produkter, garantien omfatter fabrikationsfejl og mangler. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for én måned efter, at du har modtaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ved synlig transportskade, nægt da modtagelse af pakken. Er pakken modtaget skal de selv kontakte transportfirmaet.

Returnering af varer med fejl og mangler bedes ske med vedlagt returvareskema, med angivelse af fejlen og andre relevante oplysninger. Ligeledes vedlagt den originale kvittering. Når varen er modtaget retur og er konstateret fejlbehæftet eller mangelfuld, ombytter og fremsender vi en ny vare uden omkostninger for kunden. Du kan sende varerne, eller indlevere dem hos EL-Grossisten.dk på nedenstående adresse:

EL-Grossisten
Stenbro Allé 13
6650 Brørup

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Personlige oplysninger

Vi arbejder for den størst mulige datasikkerhed og tryghed ved behandlingen af personlige oplysninger fra vore besøgende og kunder. Når du afgiver en ordre har vi brug for oplysning om navn, adresse, telefonnummer, e-mail adresse, evt. leveringsadresse samt evt. kreditkort/dankort oplysninger.

Vi anvender alene denne information til at behandle ordren og kontakte dig i de tilfælde, der opstår spørgsmål vedrørende ordren. Der foretages ikke kryptering af ovennævnte oplysninger ved afsendelsen eller modtagelsen. Kun den information der er absolut nødvendig videregives til tredjepart med henblik på at gennemføre bestillingen, f.eks. PBS og leverandøren. Vi stiller under ingen omstændigheder personlige oplysninger af nogen art til rådighed for nogen eksterne partnere undtagen som anført ovenfor.

Du kan til enhver tid få fuld indsigt i dine oplysninger registreret hos os. De registrerede oplysninger opbevares i 5 år, i det bogføringsloven stiller krav om opbevaring af regnskabsmateriale i 5 år.

Det er ikke muligt at tilgå kontrakten (ordrebekræftelse) efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten (ordrebekræftelsen) pr. e-mail, så send en e-mail til salg@EL-Grossisten.dk

Alle kontrakter (ordrebekræftelser), salg og leveringsbetingelser er på Dansk. Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Hvis der opstår en ekstraordinær situation, der er udenfor EL-Grossistens kontrol, og som efter købeloven må anses som force majeure, bliver EL-Grossistens forpligtelser suspenderet i det tidsrum, den ekstraordinære situation varer.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for EL-Grossisten ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på EL-Grossisten.dk er EL-Grossisten ApS.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til EL-Grossisten.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos EL-Grossisten ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til EL-Grossisten ApS via e-mail salg@EL-Grossisten.dk

Vi videregiver din e-mail til Trustpilot som udelukkende bruger denne mail til at kontakte dig med et referencenummer for mulig anmeldelse af vores webshop.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Gzim Sokoli på marketing@el-grossisten.dk eller tlf. 88 330 301. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

EL-Grossisten er e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på emærket.dk eller ring på tlf. 44858590. 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 13. marts 2020